Med den nye gaven på 100 prosent Trumf-bonus blir det nesten gratis å handle.
Akkurat nå leser andre
I Norge har de fleste dagligvarebutikker bonusprogrammer for kundene – og det mest kjente er Trumf.
Som Trumf-medlem får du bonus hver gang du handler hos kjeder som Kiwi, Meny, Spar, Eurospar og Joker, i tillegg til bensinstasjonene Esso og Circle K og en rekke netthandelsbutikker.
Du sparer vanligvis 1 prosent Trumf-bonus på dagligvarer, og bonussaldoen kan brukes som betaling i butikk, settes inn på bankkonto eller tas ut som kontanter.
Mange legger handleturen til Trippel Trumf-dagene, som normalt faller på torsdager én gang i måneden. Da tredobles bonusen til 3 prosent på alle dagligvarer – en ordning som har gjort Trumf til et av landets mest populære fordelsprogrammer.
Men nå kommer et nytt tilbud som slår selv Trippel Trumf: 100 prosent Trumf-bonus.
Får pengene tilbake
Les også
Den oppsiktsvekkende bonusen på 100 prosent gjelder «ikke helt perfekte» frukt og grønnsaker i Spar og Eurospar-butikkene.
Du betaler for varene i kassen – men hele beløpet kommer tilbake som Trumf-bonus. I praksis blir det gratis å handle grønnsaker og frukt som ellers kunne havnet i søpla.
Ordningen gjelder for varer som kan ha små flekker, være litt myke eller ha ujevn form – men som fortsatt er fullt brukbare. Målet er å redusere matsvinn og samtidig gi kundene en økonomisk gevinst.
«Med 100 prosent Trumf-bonus blir det i praksis gratis å kjøpe frukt og grønt som ellers hadde gått til spille», sier Frank Ellingjord-Dale, bærekraftsansvarlig i Spar.
Bærekraftig tiltak
Tiltaket er nå rullet ut i alle SPAR- og EUROSPAR-butikker, og gjelder på frukt og grønnsaker som ikke er pakket og ikke har strekkode.
Les også
«Vi vet at mange kunder er opptatt av både pris og bærekraft. Nå får de muligheten til å gjøre et smart valg for begge deler», sier Ellinggjord-Dale.
Spar har over tid jobbet systematisk med å redusere matsvinn i butikk og 100 prosent Trumfbonus på «ikke helt perfekte» frukt og grønnsaker er et nytt tiltak som gjør det enklere for kundene å ta bærekraftige valg i hverdagen.
«Dette er en viktig del av arbeidet vårt for å redusere matsvinn. Ved å gi kundene en ekstra god grunn til å velge disse varene, sørger vi for at mer mat blir spist – ikke kastet. Det er bra både for miljøet og for lommeboka», sier Frank Ellingjord-Dale