Fanta kombinerer sine produkter og lanserer nå en enkelt logo over hele verden - sammen med Coca-Cola og Sprite, alle eid av The Coca-Cola Company.
Visstnok er det ikke en "hyllest" til det manglende innholdet, men faktum er at appelsinen bak "Fanta"-teksten nå er borte. Skrifttypen til navnet forblir den samme, men er nå ledsaget av en litt lysere blå farge.
Det har bare skjedd en gang før siden 1970 at Fanta-logoen ikke har inneholdt et snev av oransje.
Foto: The Coca-Cola Company
I USA vil de oppleve en litt større endring, da de så langt har brukt logoen med en mer rund font.
Problemet med appelsinen i logoen har vært at den har forvirret forbrukerne når den har dukket opp på en druebrusdrikk.
- Vi vet at appelsin er den mest ikoniske smaken, men vi har et bredt spekter av smaker. Og vi vil sørge for at vi er tro mot det, sier Rapha Abreu, visepresident for design i The Coca-Cola Company, til Fast Company.
Foto: Pr-foto/Jones Knowles Ritchie/Instagram
I tillegg til å rette opp fruktforvirringen, skal den nye logoen signalisere «lek og moro» og henvende seg til en bredere målgruppe, slik at ikke bare ungdom kaster Fanta i handlekurven.
Rapha Abreu forteller at dette også er en av grunnene til at den mer ungdommelige amerikanske skrifttypen nå droppes.