Forside NYHETER Märtha Louises selskaper sliter – nytt inkassokrav avdekket

Märtha Louises selskaper sliter – nytt inkassokrav avdekket

Prinsesse Märtha Louise, sjaman Durek Verrett
Javad Parsa/NTB/Ritzau Scanpix

Märtha Louises selskaper i trøbbel.

Akkurat nå leser andre

Prinsesse Märtha Louise står overfor nye økonomiske utfordringer. Ifølge TV 2 har enda et av selskapene hun er involvert i mottatt inkassokrav.

Det gjelder podkastselskapet Heartsmart AS, der hun sitter i styret. Kravet, som er sendt fra revisjonsfirmaet BDO Østfold AS, lyder på 30 103 kroner.

Prinsessens manager og styreleder i selskapet, Carina Scheele Carlsen, avviser at Heartsmart har utestående gjeld.

«Selskapet har ingen gjeld i dag,» sier hun i en SMS til TV 2.

Flere selskaper med røde tall

Heartsmart er ikke det eneste selskapet med økonomiske utfordringer. Tidligere har H360 Norway AS, et av Märtha Louises selskaper, vært under avvikling etter betydelige tap og et inkassokrav på 250 384 kroner.

Les også

I tillegg viser regnskapet til Hest360 AS, som driver innen hestesport, et underskudd på 320 000 kroner i 2024.

I regnskapsnotene beskrives situasjonen som utfordrende, men styret arbeider med nye satsingsområder for å sikre videre drift.

Heartsmart AS, som står bak podkasten med Märtha Louise, Lilli Bendriss og Mari Manzetti, har også gått med tap. Regnskapet viser et underskudd på over 200 000 kroner i 2024, og selskapets egenkapital har blitt negativ.

Styret erkjenner at lønnsomheten er svak, men at tiltak er iverksatt for å redusere kostnader og utvikle nye tjenester. Det skriver Tv 2.

Et idealistisk prosjekt

Ifølge Scheele Carlsen har podkasten vært drevet av engasjement fremfor profitt.

Les også

«Dette har hele tiden vært et hjerteprosjekt for oss, hvor budskapet har vært det aller viktigste,» sier hun.

Hun forklarer at de har valgt å ikke inngå økonomiske samarbeid som kan påvirke innholdet, og at prosjektet derfor har vært selvfinansiert.

Etterspill etter bryllupet

Etter bryllupet mellom Märtha Louise og Durek Verrett i Geiranger oppsto det også uenigheter om betaling av tjenester. Flere leverandører meldte om utestående fakturaer, men ifølge Carlsen ble saken avsluttet etter mekling.

«Vi har hele veien understreket at vi som en ansvarlig aktør er forpliktet til å gjennomgå alle fakturaer og sikre at de er i tråd med inngåtte avtaler,» uttalte hun den gang.

Andre aktører som deltok under bryllupet, opplyser at de ikke har hatt problemer med betaling, og at samarbeidet med prinsessens representanter fungerte godt.

Ads by MGDK