Rema 1000 stopper salget: Setter Sophie Elise-godteri på vent

16/02/2023 11:12

Sofie

NYHETER
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Neste uke skal Sophie Elise Isachsen etter planen lansere sitt nye merke, godteriserien under Rema 1000.

AKKURAT NÅ LESER ANDRE OGSÅ

VG skrev i juni at merkevareselskapet The Feelgood Company hadde søkt om å varemerke navnet «Candygirl by Sophie Elise». Nå skrev TV 2 at Rema 1000 blokkerer salg av produktet.

Rema 1000 skal ha sendt melding internt om at de har valgt å «fryse utgivelsen» og at det sukkersøte produktet kalt Candy Girl «sperret for salg i kasse», skrev TV 2.

Foto: Skjermbilde/Instagram

Hege Rognlien i Rema 1000 bekreftet overfor God kveld Norge at utsettelsen var et resultat av deling av et kontroversielt Instagram-bilde. Det skriver VG.

– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer, sier hun til TV 2.

Hun bekreftet at det fortsatt er usikkert om produktet blir solgt.

– Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold.

– Vi vil gjøre en videre vurdering med leverandøren vår Scandza, Rognlien.

VG har vært i kontakt med Bjørn Takle Friis, kommunikasjonsdirektør i Coop Norge. Candy Girl var aldri en Coop-butikklansering, sa han. Det samme gjelder Norgesgruppen, som blant annet er Kiwi, Meny og Spar.

PR-sjef Kine Søyland sa at produktet ikke skulle lanseres hos dem, og det var aldri planlagt.