VG skrev i juni at merkevareselskapet The Feelgood Company hadde søkt om å varemerke navnet «Candygirl by Sophie Elise». Nå skrev TV 2 at Rema 1000 blokkerer salg av produktet.
Rema 1000 skal ha sendt melding internt om at de har valgt å «fryse utgivelsen» og at det sukkersøte produktet kalt Candy Girl «sperret for salg i kasse», skrev TV 2.
Foto: Skjermbilde/Instagram
Hege Rognlien i Rema 1000 bekreftet overfor God kveld Norge at utsettelsen var et resultat av deling av et kontroversielt Instagram-bilde. Det skriver VG.
– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer, sier hun til TV 2.
Hun bekreftet at det fortsatt er usikkert om produktet blir solgt.
– Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold.
– Vi vil gjøre en videre vurdering med leverandøren vår Scandza, Rognlien.
VG har vært i kontakt med Bjørn Takle Friis, kommunikasjonsdirektør i Coop Norge. Candy Girl var aldri en Coop-butikklansering, sa han. Det samme gjelder Norgesgruppen, som blant annet er Kiwi, Meny og Spar.
PR-sjef Kine Søyland sa at produktet ikke skulle lanseres hos dem, og det var aldri planlagt.