Strømmekrigen raser i den grad, og vi forbrukere blir fanget midt i den.
Dette gir de etablerte streamingtjenestene et løp for pengene sine, som må revurdere strategiene sine slik at de fortsetter å få penger i kassa.
Det påvirker i stor grad den mest kjente strømmetjenesten Netflix.
Vil gi ut episoder en gang i uken
Ifølge Screen Rant tygger Netflix for tiden på å bevege seg bort fra sin binge-modell, der alle episodene i deres originale serie slippes samtidig, for å gi ut på ukentlig basis, som de gjør med noen av sine andre originale serier.
For når Disney+, HBO Max, Amazon Prime, Apple TV+ og Prime Video også tiltrekker seg kunder, er det nødvendig å tenke på nye måter.
Netflix led et tap av abonnenter for første gang på ti år. Her mistet strømmetjenesten 200.000 brukere i første kvartal. Og Netflix spår flere tap.
Derfor revurderer de binge-modellen sin for å holde abonnenter lenger.
Hit-serien kommer i binge-form
Netflix ser potensial i å gi ut episoder ukentlig. Dette unngår spoilere allerede på dagen for premieren.
En tredje modell, som strømmetjenesten også har eksperimentert med, så seerne med hitserien "Ozark" og "Stranger Things", blant andre. Her ble sesong fire av hver av de to seriene delt inn i to deler.
Netflix har imidlertid ikke helt gitt slipp på binge-strategien ennå, da strømmetjenesten har kunngjort at alle episoder av sesong fem av "Stranger Things" vil bli utgitt samme dag.