Først nå skjønner folk hvorfor McDonald's-skiltene er røde og gule, og dette er overraskende for mange.
Signaturfargene har blitt brukt av hurtigmat gigantene siden deres første åpning i 1955, og årsaken bak den ligger i vår psykologi.
Psykolog Karen Haller forklarte, ifølge DailyStar, at visse fargekombinasjoner har sterk innflytelse på den menneskelige psyke, ettersom farger kommuniseres til hjernen raskere enn ord eller former, da "de virker direkte på våre følelser".
"Rødt utløser stimulering, appetitt, sult; Det vekker oppsikt, sier hun og fortsetter:
"Gult utløser følelser av lykke og vennlighet. Når du kombinerer rødt og gult, handler det om fart og fart. Inn, spis og ut igjen, sier Karen Haller.
Samtidig er gult den mest synlige fargen i dagslys, noe som gjør logoen mer iøynefallende for potensielle kunder.
Grønt begynner å vises
I mellomtiden har mange butikker også begynt å innlemme grønt som en farge ved å renovere fasadene på butikkene sine for å skape en mer komfortabel matopplevelse.
– Grønt vekker følelser for naturen, naturlig og miljøvennlig. Det handler ikke lenger om å skynde seg inn for en rask matbit. Du kan slappe av, bli komfortabel og dvele ved en kopp kaffe.
Brukere av sosiale medier var ganske overrasket over å finne årsaken til McDonald's-fargene. En person skrev blant annet:
"Jeg trodde det ser ut som pommes frites, og det er derfor de bruker denne fargen?"