"Ingen styrketrening, jogging eller kaloritelling": Eksperten deler 4 enkle måter å gå ned i vekt

07/01/2024 23:00

redaktion

Viralt
Foto: TikTok
Foto: TikTok
Mange tror det er vanskelig å gå ned i vekt, men det trenger ikke å være det. Du trenger bare å vite de riktige måtene å nærme seg det på.

Hvis du har et nyttårsforsett om å gå ned i vekt, er det mange måter å gå frem på. De fleste tenker at det er nødvendig å løpe lange turer, trene hard styrketrening og spise salat.

Men det er faktisk ikke tilfelle. På den annen side kan du enkelt nå dine mål uten å måtte forplikte deg til dette. Ernæringsfysiolog Aaron Nee avslører dette i en video på TikTok, hvor han også snakker om de fire enkleste måtene å gå ned i vekt.

"Denne videoen er for nybegynnere som ønsker å starte 2024 på riktig måte og miste litt fett. Og den involverer ikke et treningsstudio, løping eller telle kalorier," sier han, ifølge The Sun.

Det første han berører er at det er viktig å gå mye. Dette betyr imidlertid ikke nødvendigvis at du trenger å treffe de gylne 10 000 trinnene om dagen.

"Du hører alltid om 10 000 skritt, som blir kastet rundt. Men egentlig er det bare et oppdiktet tall. Du trenger ikke gå 10 000 skritt for å gå ned i vekt. Du trenger bare å øke antallet du allerede går, " han sier.

"Det er faktisk veldig irriterende. Folk som ikke kan gå 10 000 skritt på grunn av arbeidsforpliktelser eller deres familier tror de ikke kan bruke skritt til sin fordel. Alt du trenger å gjøre er å se på hvor mange skritt du har gått i gjennomsnitt de siste to eller tre måneder."

"Hvis du har gått 2000 skritt, gå 4000 skritt. Hvis du har gått 5000 skritt, gå 7000 skritt. Dette vil gagne deg enormt. Du trenger ikke gjøre 10 000 skritt."

Han råder også til at du bør spise mer protein hvis du ønsker å gå ned i vekt.

"Få protein på tallerkenen ved hvert måltid. Hvis du gjør det, vil du være veldig nær å nå målene dine. Hvorfor? Fordi protein undertrykker sulthormonet ghrelin," sier han.

"Hvis du er mindre sulten, kommer du til å spise mindre. Ikke bare det, men kroppen din forbrenner faktisk flere kalorier ved å fordøye protein sammenlignet med karbohydrater og fett."

Deretter kommer han med en anbefaling om å drikke mer vann i løpet av dagen. Det hjelper å holde deg mett.

"Sett etter rundt to liter om dagen. Dette vil holde deg mett, men også forbedre din generelle helse slik at du vil føle deg bedre. Det vil sannsynligvis også bety at du beveger deg mer og derfor forbrenner flere kalorier," sier han.

Hans siste tips er å følge ham på sosiale medier. På den måten får du alltid den nyeste kunnskapen om kosthold og trening, som du kan bruke til vektnedgangen.

"Jeg gir mange gratis råd. Folk sender meg meldinger og sier at de har gått ned i vekt bare ved å følge mine sosiale medier. Du kan utdanne deg selv gratis. Alt du trenger å gjøre er å trykke på følg-knappen," forklarer han.

"Hvis du bare gjør disse fire tingene, vedder jeg på at de fleste av dere vil gå ned i vekt og begynne å føle deg mye bedre. Du trenger ikke å overkomplisere ting. Så enkelt kan det være."

Læs også:

Legg det under jordbærplanten din: Da får du sommerens beste avling Det er en vanlig frustrasjon blant jordbærdyrkere å se rikelig blomstring uten at innhøstingen følger etter.
Dette er hva vitenskapen sier om å spise en banan til frokost Selv om det ikke er ideelt som et første måltid, kan det være fordelaktig å spise en banan før frokost eller som en del av en balansert frokost.