Kunder raser mot lageret etter at de fikk levert knuste kaker: «Trodde jeg kunne stole på dem»

16/01/2024 13:00

Sofie

Viralt
Foto: X
Foto: X
Nå raser misfornøyde kunder på sosiale medier: – Jeg trodde jeg kunne stole på dem.

Det eksklusive varehuset Takashimaya, som regnes som Japans svar på det verdenskjente varehuset Harrods, har måttet innrømme feil etter en uheldig julelevering.

Hele 2900 kunder hadde bestilt delikate julekaker fylt med ferske jordbær til julefeiringen, melder den britiske TV-stasjonen BBC.

Knuste kaker

Bløtkakene burde vært lagt i lag med krem ​​og friske jordbær, toppet med hvit krem ​​for å gi dem et nydelig utseende.

Godsakene ble levert i dagene frem til julaften, men dessverre kom rundt 807 av kakene i knust tilstand for å si det mildt.

Nå koker det over på det sosiale mediet X, der bilder av kollapsede kaker med knust krempynt og mugne jordbær sprer seg verden rundt.

Prisen for en av disse søte dessertene er relativt høy i Japan og ligger på rundt 5.400 japanske yen, som tilsvarer cirka 388 norske kroner.

"Jeg bestilte en julekake på nett for første gang og da den kom var den helt ødelagt. Jeg trodde jeg kunne stole på Takashimaya, men skjer dette ofte med kakeleveringer? Jeg vet ikke," skriver en skuffet kunde.

En annen deler bilder av Takashimayas kake, som hadde ankommet i ruiner, og uttrykker hennes skuffelse.

En kunde deler at kaken hadde kollapset ved mottak, og hun måtte la en treåring dekke den med frukt og sjokoladedryss.

Innlegget har blitt sett over 16 millioner ganger. Luksusvarehuset har beklaget ikke bare én, men to ganger for å «knuste så mange forhåpninger» og tar fullt ansvar for situasjonen.