Søren bestilte en kakemann i Føtex til sin to år gamle sønns bursdag - det gikk ikke etter planen

05/08/2020 11:16

Emma

Utland
En bursdag for 2 år gamle Mikkel hadde nesten blitt ødelagt, men så kom en Føtex-ansatt inn med en overraskende beskjed.

Søndag 17. september var det på bursdagsferiring for Vigand Kryger-familien i Køge i Danmark.

Familiens sønn Mikkel ble to år gammel, og det skulle feires med en stor kakemann.

Derfor hadde guttens far, Søren Vigand Kryger, kjørt til Føtex i Køge, hvor han ville bestille en fin kakemann til sin lille sønn.

- Vi hadde bestilt en kakemann til Mikkels 2-årsdag, å sa vi ville hente den på bursdagen klokken 08.00. Jeg troppet opp og ble betjenet av en søt og smilende ung ansatt," Søren Vigand Kryger skrev i et innlegg på Facebook, som siden har gått viral.

Men den håpefulle faren fikk raskt en nedslående melding:

«Hun fortalte meg at kakemannen ikke hadde blitt levert, og heller ikke ville den komme senere på dgen. Jeg var selvfølgelig skuffet, men sa ikke mye mer enn "kjipt" før et løsningsforslag kom til bordet,» skriver Søren Vigand Kryger.

Den hyggelige ansatte foreslo at hun i stedet kunne være ansvarlig for produksjonen av bakevaren, da hun syntes at en kakemann er et must til bursdager.

Deretter begynte den kvinnelige ansatte å lage kakemannen, og etter noen timer fikk Søren Vigand Kryger en telefon fra Føtex.

- Noen timer senere kom en samtale fra den søte, smilende, problemfiksende og nå kakeproduserende ansatte at bestillingen vr klar for henting. Hun ba oss til og med huske kvitteringen fra den gamle, for da ville vi selvfølgelig få pengene tilbake,forklarer en overrasket og takknemlig Søren Vigand Kryger.

 

 

Etter opplevelsen satte den lykkelige faren seg ned med computern og skrev en melding til Føtex for å prise butikken og takke det hjelpsomme personalet.

«I utgangspunktet burde det egentlig bare ha vært et privat innlegg, men jeg ønsket at den lokale Føtex også kunne se det,» forklarer Søren Vigand Kryger til Dagens.dk og utdyper:

«Grunnen til at jeg ville at Føtex skulle se det, er fordi jeg synes de burde vite at de har veldig gode medarbeidere. Jeg antar at de føler det på daglig basis, men jeg tror også de bør se at kundene deres legger merke til og anerkjenner det,» sier faren, som spesielt håper at den kvinnelige ansatte vil få en ekstra anbefaling.

«Jeg tenkte at hvis manageren bare ga henne et klapp på skulderen og sa; "Sånn! Bra jobba' kan gjøre dagen hennes bedre,» sier Dagens.dk.

Siden den gang har TV 2 Lorry funnet den ansatte - 20 år gamle Alberte Holmer, som forklarte til TV-stasjonen at hun bare var glad for at hun kunne hjelpe Søren Vigand Kryger med å redde sønnens bursdag.

- Det var så frustrerende å si til en kunde at han ikke fikk det han hadde bestilt, så jeg fant min egen løsning - som sjefen min heldigvis støttet opp om, sier Alberte Holmer til TV 2 Lorry.