5 gode sexstillinger som gir deg sommerkroppen

Foto: Shutterstock

Sommeren nærmer seg med stormskritt, men du føler deg kanskje langt fra klar til bikini-sesongen.

Glemt er nyttårsforsettet om å gå på treningssenteret hver dag, og salaten har mer enn én gang blitt byttet ut med en saftig cheeseburger hjemme på sofaen med kjæresten. Påskeferien har ikke akkurat gjort det lettere.

Men frykt ikke! 

Visse sexstillinger er nemlig nesten like så gode som en tur på bikini-bootcamp.

Så sleng kjæresten din med inn på soverommet, og vis ham disse fem sex-stillingene som vi har laget i samarbeid med medstifter av sinful.no, Mathilde Mackowski. 

Kom i form med sex: 5 spesielt gode stillinger 

1. Den utstrakte

Uansett hvilken treningsform du driver med, er det viktig å strekke ut.

I denne sexstillingen står du oppreist, bøyer deg forover og plasserer hendene sine på en stol eller et bord, slik at ryggen din er vanrett. Samtidig holder du bena dine så strakte som mulig, mens partneren din trenger inn i deg bakfra. 

Et strekk du uten tvil kommer til å kjenne dagen etter. 

2. Broen

Du er garantert å komme i toppform, hvis du og kjæresten din tar denne stillingen til dere.

Prøv å forestill deg en omvendt ”Doggy-style”. Kvinnen står på alle fire men vender opp, mens mannen står mellom bena hennes og holder rundt hoftene hennes for å hjelpe henne med å holde seg oppe.

Yvonne K. Fullbright, sertifisert sexunderviser, sier til Fitness Magazine:

”Den trener rett og slett alt  – biceps, triceps, magemuskler, lår og rompe. Med mindre hun er veldig sterk, skal hun ikke regne med å kunne bli i denne stillingen særlig lenge. 

3. Cowgirl

Når du rir kjæresten din, trener du core og rompe. Dette er den stillingen som krever mest fysisk aktivitet fra kvinnens side. 

Hvis du virkelig satser på å komme i toppform, kan du gjøre den mer avansert og intens.

Plasser føttene dine på sengen, mens du sitter oppå kjæresten din. På den måten minner din opp -og ned bevegelse mye mer om en squat, som vil kjennes godt i både rompe, ben og hofter samt trene balansen din.

4. Den stående

Å ha sex stående er ingen enkel oppgave. Hverken for deg eller kjæresten din.

Men det er altså en veldig god sexercise. Den aktiverer hele core-området når dere jobber med å holde balansen. 

Videre vil spesielt kjæresten din få satt styrken sin på prøve når han skal holde deg oppe, mens du kan få trent lårmusklene dine ved å vikle de rundt ham, samt overarmene når du holder deg fast.  

5. Sving bena opp 

Neste gang dere uansett er i gang med den klassiske misjonærstillingen, så sving bena dine opp på kjærestens skuldre. 

Det vil skape et strekk i bena dine, samtidig som du vil kunne merke at det spenner i magemusklene.

Medstifter av sinful.no, Mathilde Mackowski, forklarer:

”Selv om disse sexstillingene skal hjelpe dere til å komme i toppform, skal det også føles veldig godt. Hvis dere bruker en parvibrator i disse stillinger, vil det skru opp intensiteten for dere begge. Den stimulerer nemlig både kvinnens G-punkt og klitoris samtidig med mannens skaft. Enda mer grunn til å få litt mer mosjon i laknene.”